A tehetség kortalan

2018.07.19

Ezt bizonyítja következő interjú alanyunk, Hegyi Benjamin, aki 15 évesen olyan ügyesen bánik a fényképezőgéppel és a szerkesztőprogramokkal, amiről sokan csak álmodnak. Tizenhárom ezres követő tábor, cégek felkérései, hihetetlen lelkesedés, ismerjétek meg Benjit! 

Mikor szerettél bele a fotózásba, van valamilyen meghatározó élményed gyerekkorodból?

Igazából nekem nincs különleges sztorim, ami miatt elkezdtem fotózni. Egyszerűen mindig is érdekeltek a fotók, fényképezőgépek. Kiskoromban lapozgattam a könyveket, újságokat és állandóan a képeket nézegettem bennük. Amint megjelentek a kamerás okostelefonok, szüleim készülékeit használva örökítettem meg az élményeimet. Ezt követően, 11 éves koromtól fotózással kapcsolatos Youtube videókat kezdtem el nézni, ekkor határoztam el, hogy én is ezzel szeretnék foglalkozni. 12 éves koromban megkaptam az első kamerámat, és azóta is tart a szerelem. 

Elképesztő motiváltság lehet benned, hogy 15 évesen felkelsz hajnali 3kor napfelkeltét fotózni, honnan jön ez a példaértékű elszántság? 

Mindig próbálom a dolgokat egyedien fotózni. A napfelkelte szerintem egy igazán különleges napszak, ilyenkor még alszik a város, elképesztő látni, ahogy egyre világosabb lesz, és mindendeközben gyönyörű fények vannak a város felett. Ez fotón is jól mutat, hiszen a legtöbb ember nem sűrűn látja a napfelkeltét. Én egy-egy jó képért sok mindent hajlandó vagyok megtenni, például ha egy szép napfelkeltéhez hajnal 3-kor kell kelnem, akkor simán megteszem. Ilyenkor sosem vagyok fáradt, mert mindig nagyon izgatottan megyek, hisz tényleg nagyon szeretek fényképezni.

Mikor egy képet elkészítesz, van konkrét elképzelésed, hogy mit szeretnél vele közvetíteni a világnak, vagy egyszerűen csak érzésből készíted őket? 

Minden képemmel a dolgok szépségét szeretném megmutatni. A képeim szinte mindig nagyon színesek, és vidám színeket tartalmaznak. Azt szeretném elérni, ha valaki ránéz a képeimre egyfajta boldogságérzet töltse el. 

Azt gondolom, már most kezd felfigyelni rád a világ, gyönyörű karrier állhat előtted, szeretnéd is ezt, vagy számodra a fényképezés csak hobbi?

Az az álmom, hogy egyszer teljes állásban utazással, és fotózással foglalkozzak. Ezt a két dolgot szeretem a legjobban. Más elképzelésem nincs is munka szempontjából. Mondhatjuk, hogy ez az életem, nem tudom elképzelni, hogy egyszer megunom a fotózást, vagy nem rajongok annyira érte. Volt is már pár munkám : nemrég fotóztam a Duna Plázát, és a Corvin Plázát, sokan kérnek fel magánszemélyek portré fotózásra, illetve már több ingatlant is fotóztam . Viszont az egészben az a legjobb, hogy munka közben is a hobbimat csinálhatom, ami felbecsülhetetlen érzés. A sok jó dolog mellett megemlítenék egy negatívumot is, sajnos sokan azt hiszik, hogy ha ez a hobbim, akkor ingyen dolgozok nekik, ami néha tud kellemetlen szituációkat okozni. 

Saját sorozataidból van kedvenced?
Igyekszem szezonhoz illő képeket készíteni, pl. télen csak havas fotókat, tavasszal virágosakat. Nagyon sok fotót csinálok, ezért nem is nagyon szoktam kedvenceket kiválasztani. Mindig arra a képemre vagyok a legbüszkébb, amit épp befejezek! 

Melyik helyszín volt eddig számodra a legkedvesebb, ahol fotóztál?

Legkedvesebb helyszín mindenképpen Budapest, itt születtem, nagyon jól ismerem ezt a várost fotós szempontból. Akárhányszor fotózni indulok mindig találok valami érdekes témát ami jól mutat a képen. A legjobb élményem pedig, amikor idén Januárban 3 éjszakát az osztrák Alpokban töltöttünk. Gyönyörű helyeken jártunk, legtöbb időt Hallstattban töltöttük, ahol elképesztő mennyiségű fotót sikerült készíteni. Ez annak is volt köszönhető, hogy nagyon jó időjárási körülmények voltak fotózáshoz, mert az első napban szép napos idő volt, viszont utána hatalmas havazás jött, ami nagyon ideális a téli hangulatú képek elkészítéséhez. Remélem sok hasonlóan jó utazási élményben lesz részem a jövőben. 

Mit tanácsolnál azoknak, akik hezitálnak, nincs meg a kellő bátorságuk ahhoz, hogy belekezdjenek céljaik megvalósításába?

Én azt gondolom, hogy minden napunkat úgy kell élni, mintha az lenne az utolsó. Ha van valami tervünk, célunk, hobbink, akármi, ami foglalkoztat minket , akkor nem szabad hagyni, hogy külső tényezők miatt ne kezdjünk bele. Bele kell vágni minél előbb. És persze akkor sem szabad elkeseredni, ha valami nem megy elsőre, senki sem úgy született, hogy mindent tud. Viszont ha valami igazán fontos számunkra, akkor megéri vele foglalkozni, és a belefektetett energia előbb, vagy utóbb meghozza a gyümölcsét.

Benji számára meg is hozta a sikert a kitartás, a belefektetett energia, idő, és a fotózás iránti elképesztő szenvedélye. Kövessétek Őt instán, csodáljátok meg legújabb képeit! 

https://www.instagram.com/hebenj/

A cikket írta: Tajnay Dóri

 Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el