Céljaink egy fenntarthatóbb jövőért

2018.04.12

Neked is feltűnt, hogy folyton tele a szemetesed? Hogy a szekrényedben halomban állnak a már rég nem hordott ruhák? Kíváncsi vagy miért és hogyan okozol kárt ezekkel a Földünknek? 

Biztos te is napi szinten hallod vagy látod az elszomorító híreket, miszerint lassan már több szemét, mint ember pihen az vízpartokon, és jól gondolom, hogy hallottál már arról is, hogy olvad a jég az Antarktiszon, ugye?

Ebben a rovatunkban megmagyarázzuk neked mi az összefüggés a fejlécben olvashatók és az előző mondataim között!

Kezdjük egy rövid, leegyszerűsített, de elengedhetetlen történelmi háttérrel.

Az ipari forradalom egyik előzménye egy demográfiai robbanás volt, ami az akkor kialakult jólétnek (egészség pipa, jövedelem pipa) köszönhető. Megnövekedtek a fogyasztói igények, amiket az akkori manufaktúrák és céhek nem bírtak kielégíteni. Így születtek meg a vállalatok. Ezt követően a kínálat csak nőtt és nőtt, viszont a fogyasztók nem bírtak haladni ezzel a növekedéssel, így a vállalatokon maradt a sok eladatlan termék. Ezért agresszív marketing néven, ügynökök segítségével rávették a fogyasztókat arra, hogy megvegyék azt is, amire egyáltalán nincs szükségük.

Te mit csinálsz otthon azzal, aminek nem veszed hasznát?

Hallottál már arról, hogy hova kerül a szemét legnagyobb része?

Amellett hogy rengeteg hulladékot felhalmozunk az életstílusunkkal és a vásárlási szokásainkkal, támogatjuk azokat a vállalkozásokat, akiknek nem érdekük sem a fenntarthatóság, sem a környezetvédelem, sem az, hogy minőségi terméket adjanak ki a kezük közül.

Feltűnt már, hogy 2 év után használhatatlanná válik a telefonod, laptopod, mosógéped, vagy az, hogy a legmárkásabb ruhák, cipők is fél év múlva tönkremennek?

Tehát valójában miről is van szó?

A jólét, a felgyorsult vásárlási szokások miatt megvesszük azt is, amire igazából nincs szükségünk, csak azért, mert 999 Ft, vagy azért, mert az árcédulája piros. Vagy kettőt veszünk, mert az egyik fél áron van, de a másodikat kidobod vásárlás után pár héttel, mert nincs már rá szükség, vagy megromlik. Itt jön képbe - ahogy már említettem és a videóban is láthattad - a hulladékképződés.

A középpontban még mindig mi, a fogyasztók állunk. Mivel sem az ügynökök, sem pedig a marketing nem szívódott fel, a reklámok még mindig rávesznek arra, hogy olyat tegyél/vegyél, ami alapból bele se illik a hétköznapjaidba. De nézhetjük a jó oldalát! A termelők felmérések alapján olyan termékeket állítanak elő, amit mi megvásárolunk, amire van igény. Tehát, ha egyre több, a környezetvédelemhez kapcsolódó és a fenntarthatóságot elősegítő termékeket vásárolunk, bízhatunk abban, hogy egyrészt ezek a termékek nekünk is köszönhetően elterjednek a köztudatba, másrészt pedig egyre könnyebben lesznek elérhetők.

Mi a Hangszedő célja ezzel a rovattal?

A célunk, hogy együtt rálépjünk egy fenntarthatóbb világ felé vezető útra!

Bemutatunk olyan helyeket, ahol újrahasznosított termékeket vehetünk. Megtanítjuk, hogy hogyan termeljünk minél kevesebb hulladékot, megmutatjuk, hogy hogyan ne kerekedjen rajtunk felül a "túl" határozószó, és azt is, hogy hogyan tegyünk minél több jót a környezetünkkel.

Amivel mi változtatni tudunk a helyzeten, az a viselkedésünk, ehhez pedig csak arra van szükség, hogy a tudatos szó a mindennapjaink szótárába kerüljön.

Az első saját, nevezzük küldetésnek a Műanyag Mentes Május lesz.

Ennek érdekében májusig minden szükséges információt megosztunk veled ahhoz, hogy sikerüljön elhagynod a műanyagot legalább egy hónapig!

Egy kis ízelítő: Holnaptól például figyelj oda arra, hogyha bevásárolni mész legyen nálad szövettáska, amivel helyettesíteni tudod a pakoláshoz szükséged nejlonszatyrot!

A cikket írta: Domján Julcsi

 Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el